Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Staň se detektivem" - Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu
Uherčíková, Gabriela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
UHERČÍKOVÁ, G. : "Staň se detektivem" (Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu). Diplomová práce. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Diplomová práce se zabývá zpracováním návrhu projektu pro žáky středních škol na téma "Staň se detektivem". Jedná se o komplexní projekt, který je orientován nejen na poznatky z biologie a chemie, ale i na forenzní analýzu. V teoretické části je vypracována obecná tvorba projektu, forenzní analýza, daktyloskopie, DNA a kvalitativní analýza. Teorie žákům i učitelům pomůže pochopit danou problematiku. V praktické části je zpracován celý projekt včetně pracovních listů s autorským řešením pro učitele. Pracovní listy jsou navrženy tak, aby pomohly žákům celý projekt zvládnout. Přílohou diplomové práce jsou všechny materiály, které jsou určeny pro žáky. Projekt byl testován, dne 30. 4. 2013, v laboratoři Katedry učitelství a didaktiky chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Projektu se zúčastnilo 13 žáků z Gymnázia Omská, Praha 10.
Chemické experimenty ve středoškolské výuce
Vozka, Jiří ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Hybelbauerová, Simona (oponent)
Diplomová práce obsahuje čtyři témata zahrnující vybrané oblasti organické chemie a biochemie zpracované do formy demonstračních experimentů a laboratorních prací. Jedná se o témata Proteiny, Světlo a oheň, Kuriozity a Profese. Některé experimenty jsou doplněny motivačním textem, který daný experiment dále rozvádí nebo uvádí zajímavost související s tématem experimentu. Každý experiment či laboratorní práce uvedený v diplomové práci byl ověřen v laboratoři Katedry učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy a fotograficky zdokumentován. Kompletní fotodokumentace i s videozáznamy je uvedena na CD přiloženém k diplomové práci.
Experimenty pro neformální aktivity pro žáky základních škol
Kubelková, Natálie ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Míka, Luděk (oponent)
Mimoškolní, přesněji neformální, vyučování je významnou součástí celkového výchovně vzdělávacího procesu a doplňuje výuku formální, která probíhá ve školním prostředí. Výuka je realizována ve volném čase žáků a představuje důležitý faktor pro motivaci žáků do dalšího studia. Nabízí široké spektrum oborů, ve kterých se žáci mohou vzdělávat a dále rozvíjet. Teoretická část této práce se zabývá mimoškolní výukou v České republice. Je věnována funkcím mimoškolní výuky, místům pro její realizaci, zaměřuje se na volnočasového pedagoga a část je věnována i legislativní úpravě. Práce se také zabývá realizací chemických experimentů v neformální výuce, jejichž nezbytnou součástí je bezpečné zacházení s chemikáliemi a zákonná úprava. V daném ohledu se práce dále věnuje na přípravě dopoledního experimentálního programu pro žáky mladšího školního věku pro příměstský tábor pořádaný Přírodovědeckou fakultou Univerzity Karlovy, jako na jednu z možných variant neformální aktivity pro děti prvního stupně základního vzdělávání. Program je doprovázen materiály, které byly vytvářeny především pro pedagogy volného času, kteří je mohou využít v rámci své volnočasové výuky, ovšem jsou využitelné i pro výuku ve škole. Zvolené experimenty byly navrženy tak, aby nebezpečnost použitých chemikálií byla co možná nejmenší a...
Videodatabáze chemických pokusů - tvorba a evaluace
Vrzáčková, Eva ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Chemie v současné době nepatří mezi nejoblíbenější předměty ani na základních, ani na středních školách. Příčin je celá řada, žákům se chemie zdá často být předmětem náročným a špatně pochopitelným. Pokud ale něco žáky v chemii motivuje, jsou to experimenty. Ty ale na školách často chybí. Příčin je několik, příprava a realizace experimentu je obtížná a zanedbatelná nejsou ani bezpečností rizika či nedostatek chemikálií k realizaci pokusu. Ač skutečný experiment je obtížně nahraditelný, v některých případech je užitečnou alternativou video-pokus, který nabízí např. možnost předvedení experimentu v případě nedostupnosti chemikálií, nedostatku času či v případě, že je experiment nebezpečný a je tedy vhodnou alternativou reálného pokusu. V tomto ohledu byla tato diplomová práce zaměřena na vybudování databáze chemických video-pokusů, a to rozšiřováním a zkvalitněním základní Databáze chemických pokusů umístěné na internetových stránkách www.studiumchemie.cz - portál PřF UK v Praze pro podporu výuky chemie na ZŠ a SŠ vzniklé v rámci bakalářské práce. Databáze byla rozšířena a byla provedena řada vylepšení na základě výsledků vstupního orientačního šetření mezi učiteli, kteří vyslovili názor pro doplnění oblastí Organické chemie a Biochemie. Do Databáze chemických pokusů pak bylo s ohledem na podněty...
Organická chemie v experimentech
Krištůfková, Radka ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Šulcová, Renata (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpracováním v dnešní době bouřlivě se rozvíjejícího kulinářského směru - molekulární gastronomií a využitím těchto poznatků při výuce chemie na základních i středních školách formou pokusů. Všechny pokusy byly ověřeny a provedeny v domácím prostředí, zdokumentovány a vysvětleny.
"Staň se detektivem" - Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu
Uherčíková, Gabriela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
UHERČÍKOVÁ, G. : "Staň se detektivem" (Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu). Diplomová práce. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Diplomová práce se zabývá zpracováním návrhu projektu pro žáky středních škol na téma "Staň se detektivem". Jedná se o komplexní projekt, který je orientován nejen na poznatky z biologie a chemie, ale i na forenzní analýzu. V teoretické části je vypracována obecná tvorba projektu, forenzní analýza, daktyloskopie, DNA a kvalitativní analýza. Teorie žákům i učitelům pomůže pochopit danou problematiku. V praktické části je zpracován celý projekt včetně pracovních listů s autorským řešením pro učitele. Pracovní listy jsou navrženy tak, aby pomohly žákům celý projekt zvládnout. Přílohou diplomové práce jsou všechny materiály, které jsou určeny pro žáky. Projekt byl testován, dne 30. 4. 2013, v laboratoři Katedry učitelství a didaktiky chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Projektu se zúčastnilo 13 žáků z Gymnázia Omská, Praha 10.
Chemické experimenty ve středoškolské výuce
Vozka, Jiří ; Hybelbauerová, Simona (oponent) ; Klímová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje čtyři témata zahrnující vybrané oblasti organické chemie a biochemie zpracované do formy demonstračních experimentů a laboratorních prací. Jedná se o témata Proteiny, Světlo a oheň, Kuriozity a Profese. Některé experimenty jsou doplněny motivačním textem, který daný experiment dále rozvádí nebo uvádí zajímavost související s tématem experimentu. Každý experiment či laboratorní práce uvedený v diplomové práci byl ověřen v laboratoři Katedry učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy a fotograficky zdokumentován. Kompletní fotodokumentace i s videozáznamy je uvedena na CD přiloženém k diplomové práci.
Efektní chemické pokusy pro ZŠ
ŠINDELÁŘOVÁ, Lenka
{\clqq}Efektní pokusy II`` jsou třetí částí internetové video-databáze chemických pokusů. Tento oddíl navazuje na {\clqq}Efektní pokusy I`` a je především určen pro základní školy. Celkem je prezentováno sedmnáct pokusů (na internetu od prosince 2006). Součástí didaktického zpracování jsou video-záznamy, návody a principy úloh. Možnosti využítí ve výuce naznačují otázky a úkoly. http://home.zf.jcu.cz/public/departments/kch/didaktika/didaktika.htm
Zajímavé a jednoduché chemické pokusy II
Hrubý, Martin
Zajímavé a jednoduché chemické pokusy pro středoškolské studenty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.